FORMY DOSTAWY
Dostawa odbywa się za pośrednictwem kurierów oraz firm spedycyjnych. Wśród nich znajdziesz m.in. DPD, INPOST, Raben. Bez względu na firmę transportową, przesyłki doręczamy w dni robocze od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 17.00. W przypadku kurierów DPD i Raben w dniu nadania przesyłki Klient otrzymuje e-mailowo numer listu przewozowego przesyłki, na podstawie którego może sprawdzić jej status na stronie internetowej firmy kurierskiej. Gdy przesyłka nadana jest kurierem INPOST w dniu nadania przesyłki Klient otrzymuje SMS-em oraz e-mailowo numer listu przewozowego przesyłki, na podstawie którego może sprawdzić jej status na stronie internetowej firmy kurierskiej.
PRZESYŁKI
- Rowery oraz rowery elektryczne są zapakowane w kartony i ich waga waha się między 10 kg a 30 kg.
- Narty zjazdowe, narty biegowe oraz snowboard są zapakowane w kartony i ich waga waha się między 3 kg a 12 kg.
- Średnie produkty (np. buty narciarskie, buty snowboardowe, kaski, gogle) są zapakowane w kartony i ich waga waha się między 0,5 kg do 6 kg.
- Małe produkty (np. koszulki rowerowe, rękawiczki, akcesoria) są zapakowane w koperty lub foliopaki. Przesyłki są zabezpieczone folią strech. Ich waga waga się między 0,5 – 3 kg.
Zależnie od rodzaju opakowania fabrycznego, przesyłki są przez nas dodatkowo zabezpieczone folią bąbelkową lub sztywnym kartonem lub streczem. Kurier nie ma obowiązku wniesienia przesyłki do mieszkania (blok, kamienica), gdy jego rozmiar przekracza 30 kg. Ten rodzaj przesyłek jest dostarczany przez kuriera tylko przed lokal, lub tylko za drzwi klatki schodowej. Kurier nie ma obowiązku wniesienia przesyłki, ani pomocy we wniesieniu.
ODBIÓR PRZESYŁKI
W przypadku trudności z dojazdem firmy spedycyjnej do posesji lub miejsca zamieszkania, należy podać taką informację w momencie składania zamówienia (wpisać w komentarzu). W momencie odbioru towaru prosimy o uważne sprawdzenie stanu przesyłki w obecności kuriera przed pisemnym potwierdzeniem odbioru towaru. W momencie stwierdzenia uszkodzeń należy sporządzić protokół szkody. Zniszczone opakowanie nie oznacza uszkodzonego produktu, a protokół jest dowodem, że prawdopodobna szkoda mogła powstać podczas transportu, a nie została spowodowana przez Klienta. Bardzo istotne jest, aby prawidłowo spisać protokół - dokładnie opisać stan opakowania oraz umieścić szczegóły, które wskażą, że uszkodzenie powstało w transporcie. Nie należy odmawiać przyjęcia uszkodzonej przesyłki, ponieważ uszkodzone opakowanie nie oznacza uszkodzonego produktu wewnątrz. Warunkiem sprawnego rozpatrzenia reklamacji jest właściwe spisanie protokołu szkody i zgłoszenie powstałej szkody w dniu dostawy. Niesporządzenie protokołu szkody lub niewłaściwe sporządzenie protokołu np. Błędna informacja co do stanu opakowania, zła data na protokole może znacznie wydłużyć czas rozpatrywania reklamacji, a nawet uniemożliwić wyegzekwowanie roszczenia. W przypadku niemożności spisania protokołu należy sporządzić adnotację na liście przewozowym (informacja o uszkodzeniu, podpis, data i godzina odbioru przesyłki) oraz wykonać zdjęcie lub kopię listu przewozowego.