Opis
Rower szosowy MERIDA Reacto Disc 5000 Blue/Black prędkość pod kontrolą. Zwycięzca testów i ważnych wyścigów, rower aero znajdujący się w światowej czołówce. „Nie podlega dyskusji, że spełnia najwyższe wymagania” – napisał ceniony magazyn „Tour”, uznając REACTO z hamulcami tarczowymi za najlepszy rower szosowy w swoim teście porównawczym. Na imponującą ocenę 1,5 (skala 1-6, w której 1 to maksymalna ocena) REACTO zapracowało m.in. bardzo dobrą aerodynamiką, komfortem i stabilną charakterystyką jazdy. Co istotne, różnica w efektywności aerodynamicznej między REACTO a REACTO DISC wynosi mniej niż 1 wat. To jeden z wielu powodów, by docenić korzyści, jakie dają hamulce tarczowe na szosie. Składanie nowego roweru potrafi przynieść wiele radości. Można się o tym przekonać, oglądając Meridę Reacto Disc 5000 po wyjęciu z kartonu i przygotowaniu jej do jazdy.
Merida Reacto od lat znajduje się w czołówce rowerów aero.
Rower Reacto Disc 5000 wykorzystuje wiele technologii, które sprawdziły się w wielokrotnie nagradzanych modelach znanych z najważniejszych wyścigów świata, łącząc w sobie zalety aerodynamicznej ramy i bezpieczeństwo hamulców tarczowych.
ROZMIARY RAM
- S – 50 cm – 19,5″
- S/M – 52 cm – 20,5″
- M/L – 54 cm – 21″
- L – 56 cm – 22″
- XL – 59 cm – 23″
GEOMETRIA
TECHNOLOGIE
RAMA REACTO CF2
- Karbonowa rama CF2 z bardziej komfortową geometrią niż wersja CF4. Waży ok. 1150 g (M/L) zarówno w wersji klasycznej, jak i CF2 Disc. Wysoką efektywność aerodynamiczną zapewniają m.in. profile rur NACA Fastback w kształcie kropli ze ściętym tyłem. Pewność prowadzenia zwiększa stożkowa główka ramy, a efektywny transfer mocy zapewnia suport BB386. Główka Flip Flop pozwala dostosować kąt podiodłowy i przyjąć optymalną pozycję na rowerze. Rama ma wewnętrznie prowadzone przewody, i, w wersji z hamulcami tarczowymi, 12-mm sztywne osie oraz chłodzenie hamulca – Disc Cooler. Wykorzystana w ramie technologia Nano Matrix (nanocząstki wzmacniają oparte na żywicy epoksydowej karbonowe wiązanie) daje nawet 40% wyższą odporność na uderzenia oraz lepszą odporność na przypadkowe uszkodzenia niż w wielu ramach aluminiowych.
SZTYWNE OSIE
- 12-mm sztywne osie w rowerze sprzyjają większej sztywności roweru i precyzyjnemu dopasowaniu tarczy hamulcowej podczas zmiany koła. Takie rozwiązanie zapewnia niezmienne położenie tarczy hamulcowej względem zacisku i łatwe wypięcie koła bez użycia narzędzi. Dźwignia sztywnej osi skrywa 4-mm klucz imbusowy, który może być przydatny do regulacji mostka czy sztycy.
PRECYZYJNE STEROWANIE
- Wszystkie modele REACTO i SCULTURA mają w pełni karbonowy widelec ze stożkową rurą sterową. Taki zestaw zapewnia precyzyjne i pewne prowadzenie. Modele aluminiowe i karbonowe CF2 oraz CF2 DISC mają główkę o wymiarach 1 1/8” u góry i 1 1/2” na dole. High-endowe wersje CF4 i CF4 DISC SCULTURA są smuklejsze, a ich główka ramy ma 1 1/8” u góry i 1 1/4” na dole. Nowe REACTO ma główkę ramy o wymiarach 1 1/2″ na dole i 1 1/4″ u góry.
HAMULCE TARCZOWE I SZCZĘKOWE
- REACTO jest dostępne zarówno z klasycznymi hamulcami, jak i z hamulcami tarczowymi. W zależności od wersji, stosujemy mocowanie hamulca w systemie direct mount bądź flat mount (z chłodzeniem Disc Cooler z przodu i z tyłu) dla jak najlepszej jakości hamowania. Zacisk mocowania hamulca tarczowego w systemie flat mount znajduje się na dolnej rurze tylnego trójkąta. Takie rozwiązanie pozwala na lepsze przeniesienie sił hamowania i dobrze chroni hamulec schowany w tylnym trójkącie.
DISC COOLER
- Efektywny system chłodzący wykorzystuje aluminiowe żebra w okolicach mocowania zacisku przedniego i tylnego hamulca tarczowego. W tym miejscu odprowadzają one nadmiar ciepła, zapewniając stałą jakość hamowania. Dzięki temu systemowi hamulec nagrzewa się o 35% mniej i szybciej się schładza.
ZINTEGROWANY KOKPIT
- Modele z ramą CF4 i CF4 DISC mają zintegrowany kokpit Vision Metron 6D zaprojektowany przez Meridę. Poprawia on aerodynamikę całości i pozwala schować złącza Di2. Integracja zapewnia także bardzo czysty i nowoczesny wygląd.
WYŻSZY KOMFORT
- Wysoki komfort wyróżnia REACTO spośród wielu innych rowerów aero. Zapewnia go przede wszystkim specjalna profilowana sztyca, która daje elastyczność porównywalną z klasyczną okrągłą 27,2-mm sztycą, a także możliwość założenia nawet 30-mm opon.
Specyfikacja
- RAMA REACTO DISC CF2 / material: carbon / 700C wheelsize / 100×12/ 142x12mm axle standard /BB386-PF30 bottom bracket standard
- ROZMIAR RAMY XXS, XS, S, S/M, M/L, L, XL
- KOLOR GLOSSY OCEAN BLUE/BLACK
- WAGA 8,88 kg / weighed at frame size M-L
- WIDELEC MERIDA REACTO CF2 disc
- PRZERZUTKA PRZEDNIA Shimano Ultegra
- PRZERZUTKA TYŁ Shimano Ultegra / GS
- MANETKA PRZÓD Shimano Ultegra disc
- MANETKA TYŁ Shimano Ultegra disc
- MECHANIZM KORBOWY Shimano RS510 / 52-36 teeth / 165 mm-XXS, 170 mm-XS/S, 172.5 mm-SM/ML, 175 mm-L/XL
- WKŁAD SUPORTU FSA 386-BB30 PF6000 [SMN FC]
- WOLNOBIEG / KASETA Shimano CS-R7000 / 11-30 teeth / 11 speed
- ŁAŃCUCH KMC X11
- OŚ TYŁ MERIDA EXPERT SL / including removable lever / 6/4mm allen key
- KOŁA Fulcrum Racing 900 DB / 100x12mm width front hub/ 142x12mm width rear hub / 19mm inner width / 22mm height / Centerlock
- OPONA PRZÓD Continental Grand Sport Race / 700x25C / fold
- OPONA TYŁ Continental Grand Sport Race / 700x25C / fold
- DĘTKI Ultralite 60
- TARCZA HAMULCOWA TYŁ Shimano RT64 / 160mm
- MALOWANIE carbon frame
- TARCZA HAMULCOWA PRZÓD Shimano RT64 / 160mm
- HAMULEC PRZÓD Shimano Ultegra / Hydraulic disc
- HAMULEC TYŁ Shimano Ultegra / Hydraulic disc
- CHWYTY KIEROWNICY MERIDA ROAD EXPERT
- KIEROWNICA MERIDA EXPERT CW / material: aluminium
- STERY MERIDA REACTO neck
- MOSTEK MERIDA EXPERT CW / material: aluminium / 31.8mm diameter / -8° stem angle / 80 mm-XS, 90 mm-S, 100 mm-SM/ML/L, 110 mm-XL
- ROZMIAR MOSTKA 80 mm-XS, 90 mm-S, 100 mm-SM/ML/L, 110 mm-XL
- SIODŁO MERIDA EXPERT CC
- SZTYCA MERIDA EXPERT CW / material: carbon / Aero shape / 15mm setback
- TYLNE ŚWIATŁO REACTO light seat post + Battery
- OBEJMA PODSIODŁOWA MERIDA REACTO AERO
- KLAMKA HAMULCOWA Shimano Ultegra
Cechy produktu
Kolekcja : | 2021 |