NARTY ON-PISTE
Wyróżniają się lekką krzywizną dzioba, która stanowi od 5 do 15% przedniej długości narty. Taki rocker umożliwia łatwiejszą inicjację skrętu bez utraty przyczepności na dziobie i piętce.
NARTY ALL-MOUNTAIN
Wyróżniają się większą krzywizną dzioba, która stanowi od 10 do 25% przedniej długości narty, oraz lekką krzywizną piętki (od 5 do 10%). Głównym celem zastosowania takiego rockera jest poprawa wydajności nart poza wyznaczonymi trasami oraz podczas jazdy w puchu śnieżnym, bez poświęcania przyczepności na przygotowanych stokach.
NARTY FREERIDE
Dla nart zaprojektowanych specjalnie do jazdy w puchu śnieżnym rocker jest dość wyraźny zarówno na dziobie, jak i na piętce (od 15 do 30%). Celem jest zapewnienie jak najbardziej płynnej jazdy w głębokim śniegu. Ten rodzaj rockera pozwala również na jazdę na większych nartach, co zapewnia większą siłę nośną w puchu oraz lepszą stabilność przy dużej prędkości. Gdy rocker na dziobie i piętce jest identyczny, nazywamy go Twin Rocker lub Podwójny Rocker.
NARTY DO FREETOURINGU I SKITOUROWE
Umiarkowany rocker na dziobie i niewielka krzywizna lub jej brak na piętce przyczynia się do tego, że na uniwersalnych nartach można wprost unosić się w głębokim śniegu. Zapewnia także dobrą przyczepność na twardym śniegu i lodzie.
NARTY FREESTYLE
Wyróżniają się konstrukcją twin-tip (czyli mają podgięte dzioby i piętki) oraz niewielkim rockerem bądź jego brakiem.