GRAVEL MERIDA SILEX 200 - KOMFORTOWY I WSZECHSTRONNY

Stoisz przed wyborem roweru gravelowego? Poznaj model, który należy do najlepszych na świecie! Co istotne, jest zdobywcą niezliczonych nagród oraz zwycięzcą wielu testów. Przedstawiamy rower gravelowy MERIDA Silex! Dlaczego Silex jest tak wyjątkowy? 

“Każda droga jest Twoja” - napis na ramie MERIDY SILEX nie kłamie, granice dla tego roweru wyznacza przede wszystkim wyobraźnia jego użytkownika. Swoje robi inspirowana MTB geometria, która zapewnia wielki komfort i wszechstronność, a także zwinne i pewne prowadzenie. Miejsce SILEKSA w ścisłej gravelowej czołówce potwierdzają kolejne testy, zachwyty i nagrody najważniejszych rowerowych mediów świata. SILEX oczarował też wielu miłośników dwóch kółek, sprawdzając się na wyprawach, przejażdżkach i wielu różnych nawierzchniach. 

Dziś przyjrzymy się modelowi: MERIDA Silex 200!

Rower gravelowy MERIDA Silex 200 ma geometrię inspirowaną MTB, co wpływa na komfort i wszechstronność. Długa górna rura, wysoka główka ramy i krótki mostek dają zwinne i pewne prowadzenie.  Silex 200 ma wiele mocowań, m.in. na błotniki i bagażnik, dzięki czemu może to być Twój rower na wyprawy, do dojazdów do pracy czy  treningów.

Sercem roweru Silex 200 jest lekka i sztywna rama Lite z najwyższej jakości stopu aluminium 6066 o potrójnie cieniowanych ścianach i spawach wygładzonych w technologii "Smooth welding". Wysoki komfort jazdy zapewni Ci geometria ramy i karbonowy widelec. Precyzyjne prowadzenie to zasługa stożkowej główki ramy, a suport Press-Fit FSA PF86 da efektywny transfer mocy. Odpowiedni zakres przełożeń zapewni Ci napęd Shimano Sora. Możesz polegać także na lekkich i mocnych kołach Merida Comp SL, 12-mm sztywnych osiach, komponentach Merida czy oponach Maxxis Rambler. Dzięki mechanicznym hamulcom tarczowym Promax w każdych warunkach pogodowych będziesz miał stałą jakość hamowania. Możesz dokupić torby na ramę Sileksa, pod siodło i na widelec. W Sileksie 200 założysz opony do szerokości 700 x 42C (700 x 35C z błotnikiem) albo 42-mm w kołach 650B. Rower do bikepackingu i do trenowania, na szosę, w teren i różne nawierzchnie, jeden do wszystkiego.

Z Sileksem każda droga będzie Twoja!

O wygodę podczas jazdy zadba siodło: MERIDA Comp SL (V-mount)
PRZERZUTKA TYŁ Shimano Sora (GS)

SPECYFIKACJA:

RAMA: SILEX LITE

ROZMIAR RAMY: XS, S, M, L, XL

WIDELEC: MERIDA SILEX CF2

KLAMKA HAMULCOWA: Shimano Sora

HAMULEC PRZÓD: Promax DSK-330R

HAMULEC TYŁ: Promax DSK-330R

TARCZA HAMULCOWA PRZÓD: Promax G160

TARCZA HAMULCOWA TYŁ: Promax G160

STERY: MERIDA M2331

KIEROWNICA: MERIDA EXPERT GR

MOSTEK: MERIDA COMP CC

ROZMIAR MOSTKA: 80 mm dla wszystkich rozmiarów ramy

CHWYTY KIEROWNICY: MERIDA ROAD COMP

PRZERZUTKA TYŁ: Shimano Sora

GS

PRZERZUTKA PRZEDNIA: Shimano Sora

MANETKA TYŁ: Shimano Sora

MANETKA PRZÓD: Shimano Sora

SZTYCA: MERIDA COMP CC

OBEJMA PODSIODŁOWA: MERIDA EXPERT

SIODŁO: MERIDA COMP SL V-mount

ŁAŃCUCH: KMC M99

MECHANIZM KORBOWY: FSA Omega

KASETA/WOLNOBIEG: Shimano CS-HG200

WKŁAD SUPORTU: FSA PF86 MegaExo

KORBA: 170 mm - XS/S, 172,5 mm - M, 175 mm - L/XL

PIASTA PRZÓD: VP 173SB

PIASTA TYŁ: VP 273SB

OBRĘCZ: MERIDA COMP SL

SZPRYCHY: Black stainless

OŚ PRZÓD: MERIDA EXPERT SL

OŚ TYŁ: MERIDA EXPERT SL

OPONA PRZÓD:  Maxxis Rambler

OPONA TYŁ:  Maxxis Rambler

DĘTKI: Lite

MAKS. DOPUSZCZALNA WAGA (ROWER + ROWERZYSTA + BAGAŻ) 120 kg

GEOMETRIA:

TECHNOLOGIE:

Najwyższej jakości stop aluminium 6066 o potrójnie cieniowanych ścianach. Jest on wyjątkowo lekki i wytrzymały, zapewnia optymalny stosunek sztywności do wagi i pozwala produkować ramy o bardzo złożonym kształcie. Ilość materiału jest zawsze dostosowana do obciążeń, którym zostaje poddana konkretna część ramy, dzięki czemu nie jest dodany żaden zbędny gram.

Produkcja trójwymiarowo giętych rur za pomocą złożonego procesu „hydroformowania”. Połączenie gorącego oleju i wody wypycha kształt ramy pod wysokim ciśnieniem (od wewnątrz do zewnątrz), umożliwiając tworzenie zaawansowanych profili rur. Dzięki ogromnemu doświadczeniu MERIDY, jej technologie obróbki aluminium stoją na najwyższym poziomie.

Rozszerzająca się rura sterowa z łożyskiem 1 1/8” na górze i 1 1/2” bądź 1 1/4” na dole pozwala na usztywnienie główki ramy, co zwiększa precyzję sterowania i pewność prowadzenia. Ponadto, dzięki temu rozwiązaniu rower lepiej reaguje na skrajne przeciążenia w zakrętach.

Wygładzanie spawów za pomocą odpowiednich technik spawania – ulepszony wygląd bez pogorszenia struktury spawu. Rozwiązanie to pozwala zachować odpowiednią sztywność ramy i uzyskać jej atrakcyjne wykończenie. Dzięki ogromnemu doświadczeniu MERIDY, jej technologie obróbki aluminium stoją na najwyższym poziomie.

Prowadzenie przewodów wewnątrz rur ramy. Takie rozwiązanie nie tylko poprawia wygląd roweru, ale także chroni linki przed zabrudzeniem i wilgocią.

Duże wyjście linki, które zapewnia bezproblemowe ułożenie przewodów prowadzonych wewnątrz dolnej rury i ułatwia ich obsługę.

Przystosowanie do szybkiego i łatwego założenia błotników dzięki odpowiednim punktom mocowania.

Przystosowanie do szybkiego i łatwego założenia bagażnika dzięki odpowiednim punktom mocowania.

Jeżeli potrzebujesz pomocy w wyborze roweru, masz pytania dotyczące sprzętu - zadzwoń do nas lub napisz. Chętnie pomożemy!

W sklepie Wrosport.pl

Pokaż nam, jak spędzasz czas w terenie!

Na Instagramie w podpisie do zdjęcia użyj tagu #wrosport i oznacz @wrosport

Blog